Labels

Monday, January 19, 2009

KURSUS AURA ASSHIFA

PENGENALAN

AURA :
Medan tenaga yang ada di sekeliling manusia atau benda hidup yang dijadikan oleh Allah SWT. Meliputi medan tenaga yang ada di sekeliling manusia termasuk medan tenaga universal yang melibatkan tenaga kosmik serta alam semesta ini

ASSHIFA:
Bermaksud penyembuhan. Tidak ada yang boleh menyembuhkan melainkan Allah yang bersifat Maha Penyembuh.

AURA ASSHIFA
Medan Tenaga Penyembuhan yang menjadi kepunyaan Allah yang telah dizahirkan diseluruh alam semesta ini. Menjadikan segala ciptaan Allah boleh berfungsi sebagai penyembuh (dengan izin Allah dan telah dijadikan assebab untuk menyembuhkan)

Sebagai contoh, perubatan alternatif menggunakan bunga, cahaya, kristal, piramid, air, limau, telur, warna dan sebagainya sebagai media untuk penyembuhan dengan cara tenaga media yang digunakan akan diselaras atau menyelaraskan tenaga tubuh manusia yang dalam kepincangan. Walau bagaimanapun penyerahan kepada Allah (doa) adalah amat mustahak untuk memastikan aqidah tidak akan terpesong dari landasan yang sebenarnya.


ATTUNEMENT AURA ASSHIFA
Adalah satu teknik penyelarasan tenaga gabungan tradisi universal dengan pengisian kerohanian (hakikat). Bertujuan untuk mebolehkan pengamal mencapai kesedaran energi alam semesta dan energi kerohanian ( peringkat hakikat), melalui penyatuan tenaga , hikmah diri dan tenaga kerohanian ( hakikat ).

AURA AS-SHIFA merupakan kaedah alternatif untuk mencapai kesedaran Hakikat . Ini hanya berlaku sekiranya pengamal/pelatih memahami konsep asas dalam ilmu mengenal diri dan kerohanian yang akan diperjelaskan agar setiap kerja buat akan berlandaskan kepada pengabdian kepada Allah Yang Maha Berkuasa.

Tenaga yang boleh digunakan dalam menyelsaikan pelbagai masalah kehidupan, masalah kesihatan, masalah dalam perhubungan, masalah pembelajaran dan pelbagai lagi. Dapat mempertingkatkan kebolehan dalam rawatan alternatif, ilmu ilmu kebatinan serta kerohanian.

SEJARAH

AURA ASSHIFA dicipta hasil dari penggabungan pelbagai jenis tenaga yang wujud di alam ini oleh Master Anuar bin Ahmad. Pengalaman selama lebih 15 tahun di dalam pelbagai tradisi tenaga alam seperti Perguruan Cakra Alam Malaysia, Seni Tenaga Dalam Wira Bakti Malaysia, Perubatan Gayong Makrifat, Perguruan Silat Seni Gayong Malaysia, Tradisi Reiki, Kursus Parapsaikologi, ‘Psikik Power’, Metafizik, Hypnoterapi, Biosenergi, Tenaga Eterik Piramid dan Kristal, Tenaga Sakti serta ilmu-ilmu kerohanian yang diperlajari daripada guru-guru agama yang muktabar.

Memandangkan konsep keilmuan yang melibatkan tenaga dalam, tenaga alam serta kekuatan minda yang dipelajari dilihat hampir sama ke semuanya, maka dengan izin ALLAH terlahirlah ilham untuk menggabungkan kesemuanya menjadi satu . Penyatuan ini berteraskan kepada ilmu kerohanian yang diperlajari menerusi Hikmah Suratul Fatihah yang dipelajari daripada guru mursyid (Tariqat )

Berikut adalah antara tradisi tradisi tenaga yang digabungkan ke dalam AURA ASSHIFA

Penguasaan Tenaga Alam Semesta, Parapsaikologi, Kuasa Psikik ,Biosenergi, M – Power Reiki : (Gabungan tenaga Reiki peringkat master) Tenaga Etherik Piramid dan Kristal, Perubatan Gayong Makrifat, Tenaga Dalam Cakra Alam dan Wira Bakti ,Hikmah Suratul Fatihah dan Bismillah, Tenaga kalimah Tauhid, Ilmu –ilmu kebatinan :

Ajian Pemusnah
Kipas Nandung, Pembunuh Mustajab ,Pemusnahan Santau ,Pemusnahan Hantu Raya , Panah Mustajab, Panah Beracun, Pembunuh Makrifat, Pedang Makrifat, Embun Makrifat, Kecubung Sulaiman, , Racun Pemusnah

Ajian Pelindung
Pelimun Pancaindera, Pelimun Ghaib Mustajab, Kilauan Cahaya, Penangkis Guna Guna ,Lantunan Cahaya, Pagar Lam Jalallah ,Kunci Ayat Allah

Ajian Penarik
Kilas Mustajab, Ranting Mustajab, Mustajab Jari, Tarik Kuasa Makrifat, Ajian Pengesan, Tenung Makrifat, Kaji Makrifat, Ajian PenundukHikmah Penunduk, Hikmah Seri Wajah, Hikmah Pengasih ,Ayat Sabil, Pagar Gerak /Sendi

Ajian Penyembuhan
Hikmah Sulaiman, Al Hikmah , Penawar Bisa, Bela Badan, Pembuka Ikatan Sihir, Kilauan Cahaya, Pembelah Hempedu

Asalnya bersifat Universal tetapi memandangkan penggabungan tenaga kerohanian yang telah dilakukan ,hanya orang Islam sahaja yang dibenarkan untuk memperlajarinya.

Dengan membuat penyelarasan serta memahami konsep AURA AS-SHIFA ini, pelatih boleh menjadi Master / Guru di dalam pelbagai tradisi tenaga seperti Perguruan Tenaga Dalam, Tradisi Reiki serta boleh mengakses / menduplikasi kepada apa juga tenaga yang pernah diwujudkan oleh manusia di alam semesta ini.

Apa yang diperlukan hanyalah, pelatih harus mengetahui manual dan kaedah penggunaan setiap tradisi tenaga yang diakses./diduplikasi. Untuk ini, berbincanglah dengan pengamal-pengamal tradisi tenaga yang lain untuk memudahkan pelatih memahami cara penggunaan tenaga yang diakses. Bukan itu sahaja, pelatih juga boleh memberikan penyelarasan tenaga tersebut orang lain secara sekali gus tanpa perlu membuat penyelarasan tenaga berperingkat- peringkat.

Sebagai contoh, sekiranya tenaga yang diakses tersebut memerlukan 4 tahap penyelarasan, dengan mempelajari AURA ASSHIFA, pelatih dapat menyelaraskan tenaga tersebut dengan sekali penyelarasan tanpa mengurang sedikitpun keberkesanannya. Ini bermakna pelatih adalah Guru kepada tenaga yang diakses / diduplikasi itu.

Setelah sesaorang pelatih memperolehi penyelarasan tenaga (attunement) AURA ASSHIFA dari Guru, maka pelatih tersebut akan memiliki kemampuan untuk melakukan ‘self initiation’ terhadap berbagai kemampuan menghubungi pelbagai energi alam semesta seperti berikut :

1. Energi Tradisi atau kemampuan menjalurkan atas energi ini seperti Reiki, Seichim, Drisana, Kundalini, Tenaga Dalam dan sebagainya.

2. Energi Penyembuhan Khusus atau energi dengan kumpulan dan fungsi yang khusus seperti energi penyembuhan stroke, migraine, kencing manis dan sebagainya.

3. Energi Ethereal atau energi maya yang terdapat dalam semua bentuk kehidupan sama ada manusia, tumbuhan, makanan dan sebagainya. Sebagai contoh, energi garam atau gula, energi air bergelombang, tenaga air zam zam, yang diduplikasikan untuk tujuan penyembuhan.

Seorang pelatih AURA ASSHIFA dapat memberikan Attunement, Initiation, Pembangkitan, Penyelarasan atas kemampuan keilmuan energi di atas kepada orang lain. Dalam perkataan lain pelatih AURA ASSHIFA adalah Guru atau Master dalam pelbagai Tradisi Energi.

PERLATIHAN AURA ASSHIFA
1. KONSEP MINDA DAN KAEDAH PENJANAANNYA
2. KONSEP TENAGA DALAM DAN ALAM
3. KONSEP TENAGA HIKMAH
4. KONSEP ’LAW OF ATTRACTION ’
5. KONSEP POWER OF POSITIVE FEELING / ESQ
6. DASAR PENYEMBUHAN AURA ASSHIFA

Aura Asshifa (TENAGA)
akan mengimbangkan caj caj positif dan negatif di dalam tubuh khususnya tempat kesakitan dan mewujudkan keadaan caj yang seimbang serta harmoni. Ini menjadikan kesakitan bertukar menjadi pemyembuhan. (Teknik Biosinergi)

Aura Asshifa (FIR)
akan menembusi sehingga sel sel badan dan mengaktifkan sel serta menggetarkannya. Sel sel yang lemah kembali bertenaga dan meneruskan fungsinya semula. Ini akan menyembuhkan kesakitan yang dihadapi. (Teknik Sentuhan Quantum )

Aura Asshifa (NUR)
akan menyingkir atau mengeluarkan tenaga-tenaga negatif yang berlebihan yang tidak sepatutnya berada di dalam tubuh manusia. Sebagai contoh, tenaga santau ataupun jin yang memasuki tubuh dikeluarkan dengan kaedah kebaikan akan mengatasi kejahatan. Konsep ’Power of Positive Feeling' digunakan dalam situasi begini dan Hikmah Al Fatihah adalah salah satu aplikasi POPF yang amat berkesan.

7. PENYELARASAN TENAGA
‘Attunement , Affirmation and Self Initiation’Meditasi Infiniti – Penyatuan Alam
8. LATIHAN MEDITASI
  • Meditasi Kosong (Asas)
  • Meditasi Penumpuan (Titik Hitam, Kotak Biru, Lilin, Berlian )
  • Meditasi Tenaga Dalam,Meditasi Hikmah / Tenaga Alam,
  • Meditasi Pencetus Tenaga Dalam
  • Meditasi Dengung ( Aa .. Ii .. Uu.. Ei..Oo),
9. LATIHAN JURUS
  • Jurus Telapak Besi
  • Jurus Aura Asshifa
  • Jurus Pengisian Tenaga
10. APLIKASI AURA ASSHIFA
  • Hikmah Al Fatihah
  • Kaedah Membersih (Cleansing), ‘Grounding’ , Menyalur dan Menyelaraskan Tenaga
  • Kaedah Mengubat secara hadir dan jarak jauh
  • Kaedah Mengeluarkan Tenaga Negatif dari tubuh
  • Kaedah Memindahkan Saka
  • Kaedah Mengurut (Therapautik Touch)
  • Kaedah Akupuntur Ethereal Aura Asshifa
  • Kaedah Memagar Rumah
  • Kaedah Mengeluarkan / Memindah Penunggu Kediaman
  • Kaedah Pukau / Gendam / Hipnosis
  • Kaedah Menaikkan Seri Wajah
  • Kaedah Bedah Makrifat / Hikmah
  • Kaedah Hikmah / Kerohanian
  • Kaedah Atasi Santau
  • ’Pyramid Ethereal’’- Bonus
  • Crystal Ethereal’ - Bonus
  • Kaedah Penyediaan Air , Garam dan Barang Bertenaga
  • Kaedah ’Attunement’ barang atau simbol
  • Power of Symbol ( Alif, Lam Alif, dsbnya)
  • Power of Niat
  • POWER OF POSITIVE FEELING-Minda Super Sedar / ESQ
  • Kaedah memberi ’Attunement’ dan ’Initiation’ kepada pelatih
  • Kaedah Mengakses Tenaga
  • Re-program Minda
  • Konsep 'Gerak Rasa'@ penyerahan diri @ tawakal
  • Pelayaran ALPHA – bonus

KURSUS INTENSIF SELAMA 8 JAM SAHAJA
BAYARAN KURSUS

TAHAP DASAR :
RM 850.00
-TIDAK AKAN DIAJAR KAEDAH AKSES TENAGA DAN KAEDAH MENYELARASKAN TENAGA KEPADA ORANG LAIN
-UNTUK KEGUNAAN SENDIRI DAN MENOLONG ORANG SAHAJA
-BOLEH DIPERLAJARI SECARA JARAK JAUH
-VCD PERLATIHAN AKAN DIBERIKAN
-PENYELARASAN TENAGA AKAN DIBUAT SECARA JARAK JAUH SERTA AKAN DIBEKALKAN BAHAN BAHAN UNTUK DIGUNAKAN DALAM PROSES PENYELARASAN TENAGA.




MAYBANK : 105019307109 ANUAR BIN AHMAD

Sila sms , faks atau poskan butiran Deposit wang untuk pengesahan


TAHAP LANJUTAN:
RM 1275.00

-AKAN DIAJAR KESELURUHAN PAKEJ AURA ASSHIFA
-BOLEH MENJADI GURU KEPADA SEMUA TRADISI TENAGA
-MASIH TIDAK BOLEH MENGAJAR AURA ASSHIFA KERANA UNTUK MENJADI GURU AURA ASSHIFA, PENGAMAL HARUS MENGETAHUI KE SEMUA KONSEP DI DALAM PERUBATAN ALTERNATIF DAN JUGA MENGETAHUI KONSEP KONSEP KEROHANIAN TERTENTU SEPERTI BISMILLAH SERTA HURAIAN AL FATIHAH (yang menjadi tunjang ILMU ini )

 
-PELATIH PERLU HADIR UNTUK LATIHAN INI.

Pelatih yang telah memperlajari Tahap Dasar hanya perlu membayar sebanyak RM500.00 sahaja

HANYA PENGAMAL YANG TERPILIH SAHAJA YANG AKAN DIPERTURUNKAN SEGALA ILMU ILMU PERINGKAT GURU AURA ASSHIFA INI.


Pemilihan berdasarkan kepada kesungguhan, komitmen, kejujuran dan pelbagai lagi sikap yang akan dinilai.
CD Muzik Theta atau Alpha, Manual Aura Asshifa, Sijil Pengiktirafan dan Kad Ahli sebagai Pengamal Aura Asshifa akan diberikan.


Pelatih dari Brunei dan Singapura perlu membayar mengikut nilai mata wang masing masing.

KENAPA MAHAL ???

Masih dikira murah jika berbanding dengan kursus kursus anjuran pihak lain yang menawarkan sehingga ke peringkat tertinggi. Pakej All In One ( Kekuatan Tenaga Dalam, Minda, Emosi dan KErohanian ) ini akan menjanjikan kepuasan diri anda. Masa latihan boleh dilanjutkan sehingga anda benar benar berpuas hati dengan pengajaran kami ini. (Hanya di Pusat Latihan di Senawang sahaja )

TEMPAT PERLATIHAN.


TELUK INTAN
Penginapan dan makan disediakan

Sekiranya anda memerlukan kami mengajar di tempat anda, kos penginapan dan pengangkutan kami perlulah ANDA tanggung


Diskaun akan diberikan sekiranya mendaftar lebih dari seorang. Kadar boleh dirundingkan

Berminat ???
Hubungi 0124142401
E mel : anuarah@yahoo.com

KURSUS INI DITANGGUHAN SEMENTARA WAKTU KERANA DALAM PERANCANGAN MENGUBAHSUAI SUKATAN PELAJARAN 

2 comments:

Sifu said...

kalau berminta macam mane ye cikgu boleh ke facebook firdaushamed@yahoo.com

Unknown said...

Hebat!!!

Search Engine Submission - AddMe